Nieuwe gezichten bij Ruitenheer, deel 2

Mede door de groei van Ruitenheer in de afgelopen jaren en de huidige ontwikkelingen heeft Ruitenheer “geïnvesteerd”  in haar organisatie. Dit resulteerde mede in het werven van nieuwe managers met jarenlange ervaring in de schoonmaak en gevelonderhoud branche, welke het kwaliteitsniveau van Ruitenheer zullen verstevigen en verhogen.

Deze keer stellen wij graag onze nieuwe salesmanager Wim van Krimpen aan u voor.

Voordat Wim in 1980 begon met diverse uitvoeringsfuncties begon bij Hago, heeft hij eerst diverse facilitaire en hospitality opleidingen gevolgd. Na 10 jaar operationeel actief te zijn geweest maakt Wim in 1991 de overstap naar een sales functie binnen Hago. In 1998 maakte Wim de overstap naar Westerveld Schoonhouders waar hij verantwoordelijk werd voor de afdeling marketing & sales. In 2000 begon Wim met de functie Sales manager bij Fortron. In deze functie heeft Wim zich onder andere bezig gehouden met de grote (Europese) inschrijvingen en acquisitie van de grotere prospects. Behalve het begeleiden van zijn accounts, was Wim ook een coach voor de commerciële managers binnen Fortron. In 2012 maakte Wim de stap van Sales Manager naar Manager Marketing & Verkoop bij Fortron.

Naast zijn dagelijkse werkzaamheden bij Ruitenheer zet Wim van Krimpen zich in als vrijwilliger en bestuurder in diverse organisaties en verenigingen in zijn woonplaats.

Bij Ruitenheer is Wim aangesteld als Salesmanager met als doel nieuwe opdrachtgevers aan Ruitenheer te binden. Daarnaast zal Wim zijn ervaring gebruiken om te helpen bij de diverse  (Europese) aanbestedingen.

Als we Wim vragen naar zijn eerste ervaringen bij Ruitenheer vragen, gaat hij er even voor zitten en begint te vertellen. “Bij Ruitenheer trof ik een organisatie aan die  lean en mean  is”. De platte organisatie zorgt er volgens Wim voor dat er bij Ruitenheerscherp op de wind gevaren kan worden. Wim vervolgt en geeft aan dat het hem opvalt dat er (voor een van origine Amsterdams bedrijf) weinig tijd wordt verspild aan oeverloze vergaderingen. “Ik durf het amper te zeggen maar er heerst hier bijna een Rotterdamse mentaliteit van het opstropen van de mouwen” zegt Wim met een grote glimlach . “De  verantwoording ligt laag op de werkvloer. Dit zorgt voor goed gemotiveerd personeel en betaald zicht uit in financiële en kwalitatieve voordelen voor de klant. Voor een verkoper  van de diensten van Ruitenheer mooie onderscheidende punten”

Tot slot geeft Wim aan dat Ruitenheer hem een prachtige uitdaging geeft om zijn (en daar mee voor Ruitenheer) facilitair netwerk verder uit te bouwen. In gesprek raken met gebouwbeheerders met grotere gebouw portefeuilles, maar ook de kleinere opdrachtgevers daarbij  zeker niet uit het oog te verliezen.

Comments are closed.